VĒSTURE

Azeron pirmssākumi aizsākās jau 2012. gadā, kad uzņēmuma līdzdibinātājs un produkta idejas autors Imants Daigins spēlēja populāro datorspēli “Guild Wars 2”. Spēle ir ļoti specifiska, jo tā pieprasa spēju ātri kustēties fantastikas pasaules spēles laukumā, vienlaicīgi spiežot ļoti daudz dažādu taustiņu kombināciju, lai izvairītos no uguns, monstriem, pūķiem un cīnītos ar citiem spēlētājiem.

Ne visiem ir pa spēkam spēlēt ar “parasto” datora tastatūru, un Imants atzina to par kopumā neērtu veidu, kā izbaudīt spēli pilnībā, un sāka meklēt atbilstošu alternatīvu, kas varētu būt atbilstošāka.

Tā kā tirgū piemērotas alternatīvas nav bijis, Imants, kā jau praktiskais latvietis, mājās sāka darbu pie savas “keypad” versijas no koka, tikmēr ar ideju daloties dažādos gaming forumos.

 

Pirmā tastatūra izskatījās kā īsts muzeja eksponāts - koka klucis ar daudz sarkanām pogām, ar jau nedaudz pielāgotu ergonomisku dizainu, lai varētu ērti aizsniegt pogas. Tajā tika apvienotas divas spēļu pasaules - konsoles un tastatūras kontrole un komforts, tādējādi samazinot pirkstu kustību apjomu un padarot videospēles spēlēšanu daudz ērtāku un parocīgāku.

 

Pogu izvietojums tika pielāgots tā, lai ar vienu pirkstu ērti varētu aizsniegt vairākas pogas, tādējādi katram pirkstam atvēlot konkrētās pogas un nebūtu nepieciešams ar pirkstiem skriet pa tastatūru un patērēt laiku, meklējot attiecīgo datora tastatūras taustiņu.

 

Tā kā katrai video spēlei ir sava specifika - taustiņu kombinācijas un ātrums, ar kādu ir jāspēj veikt dažādas kustības spēles laukā, tastatūru bija nepieciešams padarīt pielāgojamu, lai varētu ērti pielāgot katras pogas funkciju. Imants savu ideju aprakstīja Geekhack forumā.

5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Ar laiku radās ideja, par “keypad” pārdošanu, jo Imants ticēja, ka nav vienīgais pasaulē un jebkurš var spēlet videospēles ērtāk tikai sev pielāgotā, individuālā veidā un manierē.

Lai tastatūru padarītu vieglāk ražojamu, bija jāmeklē materiāla alternatīvas, jo no koka ražot tastatūras būtu ļoti dārgi un laikietilpīgi. 2014. gadā Imants uzzināja par pirmajiem 3D printeriem, kā iespējamo parocīgāko alternatīvu pielāgojamu tastatūru ražošanā un sāka meklēt palīdzību Ventspils Augstskolas prototipēšanas laboratorijā, kur viņš iepazinās ar Ingu Vanagu - talantīgu 3D modeletāju un tagadējo dzīvesbiedri.

2015. gadā produkta dizains piedzīvoja lielākās izmaiņas - sākas darbs ar 3D modelēšanas programmām un 3D printeriem, kas līdz šim kalpo par galveno Azeron produkta ražošanas metodi, jo dod iespēju pielāgot jebkuru no produkta plastmasas detaļām katram spēlētājam individuāli (krāsa, izmērs, pogu izvietojums), kas videospēļu pasaulē nav izplatīta prakse, jo parasti produkcija tiek ražota masveidā. Azeron izvēlējās iet citu ceļu, kas daudziem šķistu varbūt traks un neiespējams ceļš, bet smagais darbs un sirsnīgā pieeja katram klientam individuāli ir devusi lielu uzticamību un atpazīstamību nozarē.

Tastatūras dizains mainījās vairākas reizes līdz tika atrasta visvieglāk pielāgojamā, komercializējamā versija - īpaši dizainētas, programmējamas pogas, pilnībā, ergonomisks dizains, kas perfekti pieguļ katra spēlētāja plaukstai ar iespēju mainīt tastatūras izmēru. Paralēli veikta unikālas programmatūras izveide, lai nodrošinātu tastatūras darbību atbilstoši tās specifikai. Daudzi spēlētāji labprāt deva padomus, kas varētu tastatūru uzlabot vēl vairāk, palīdzēja testēt jaunas versijas, jo ticēja, ka Azeron ir masīvās video spēļu industrijas nākotne.

Stāsts attīstās kopš uzņēmuma dibināšanas 2019. gadā un sirsnīgā, individuālā pieeja katram klientam nav mainījusies arī pašlaik, kad jau uzņēmums ir izsūtījis jau vairāk kā 21 tūkstotis tastatūru vienību uz vairāk kā 90 pasaules valstīm.

2020_18_nov (2).png

Pagrieziena punkts notika 2019. gada vasarā, kad jūtūberis un “Fortnite” spēlētājs “Beaks”, kuram tobrīd “YouTube” kanālā bijis pusmiljons sekotāju, piekrita apskatīt Azeron Keypad. Savā video Beaks aprakstīja pozitīvās sajūtas lietojot keypad un ieteicis savus sekotājus doties uz Azeron mājaslapu iegādāties. Mēneša laikā video saņēma 4 miljonus skatījumu, savukārt līdz šim brīdim tas ir apskatīts jau vairāk kā 5 miljonus reižu. Pateicoties Beaks publicētajam video parādījās milzīga interese videospēļu spēlētāju vidū, jo Azeron radīja momentālu “vienradža efektu”.

Un pārējais gan lai paliek vēsturē...